Nie dla siebie, dla mieszkańców! ....nasze Kato




K  A  T  O  W  I  C  E  
________________________________________
i n   W A W A   2  0  1  5  





Jak wyprowadzałam się w kwietniu z Katowic kilkakrotnie słyszałam pytanie: "co mamy zrobić byś została?...", moja odpowiedz zazwyczaj brzmiała podobnie " załatwcie więcej ławek na mieście to zostanę ;)".
Jako Katowiczanka, mieszkająca od dłuższego czasu w samym centrum miasta, by w nim funkcjonować potrzebowałam tylko tego!
Miejsca gdzie o każdej porze roku mogę usiąść z kubkiem kawy w ręku i na chwilkę po prostu się zatrzymać! 
Uważam, że Katowice to miasto przechodnie.
Brakuje w nim skwerów, punktów, by na chwilę w nim zostać, a nie pędzić po pracy do domu.


Katowice się nie uczą, przykład: nowy dworzec.

Kilka dizajnerskich krzesełek na których przesiadują bezdomni.
Jeżeli chcesz usiąść, to podobnie jak na całym mieście musisz wejść do kawiarni i kupić kawę za 15 zł...:/
Osobiście bardzo lubię posiedzieć w kawiarni, ale nie z przymusu bo na dworcu i w mieście nie ma innej możliwości...:( 

No trudno, trochę żalu tu wylałam, do sedna!

Ostatnio przydarzyła mi się bardzo miła historia. 
Przeglądając empik-ową prasówkę natknęłam się na DESIGNALIVE- magazyn pięknych idei a w nim moi rodacy, Ślązacy.
Dominik Tokarski i Michał Kubieniec. 
Młodzi twórcy, katowiccy działacze.
Moim zdaniem, nie przesadzę pisząc- potężne nazwiska Katowic na tle kulturowym.

Najwięcej moich czytelników mieszka w Katowicach, stąd ten post. 
Jakby przypadkiem ktoś przegapił fakt, że Ci panowie wygrali plebiscyt czytelników tego magazynu na Animatorów 2014.
A to nie jedyny ich triumf, o czym możecie się dowiedzieć kupując magazyn.

KatoBar, Pokrzep Się, Geszeft, to kultowe miejsca Katowic, które kiedyś bardzo często odwiedzałam. 
Nie mogłabym tu nie wspomnieć o Błażeju Walczykiewiczu, który postarał się o to, by w Geszefcie" interesie" tego znakomitego duetu podawano idealne espresso.

Na przełomie ostatnich lat dzięki tym Panom Katowice zaczęły żyć, zaczęły istnieć. 
Tym postem jako fanka ich pomysłów oddaje hołd i uznanie.


GINGER



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Poznaj Ginger